Lucka 17 - Hälsning från Andreas

 
RT 100 - tavla i present till Carro och Andreas, Lucia 2013

Dagens tips: Medmänsklighet och organiserat umgänge.
Ställ upp för varandra - man vet aldrig när man behöver stöd.

Just nu lever vi i en bubbla. En bubbla som också fungerar som skydd.
Ibland hälsar vissa på i bubblan. Läskigt men också härligt!

Sedan jag bosatte mig i Helsingborg har jag insett att det är viktigt att försöka att organisera sitt umgänge.
Jag blev invald i RT (Round Table) klubb nummer 100 i ordningen i Sverige, med en historia som sträcker sig mer än 50 år tillbaka i tiden. Nu har jag ca 18 vänner i Helsingborg. Vi brukar säga att i RT möter man gamla vänner för första gången.



I fredags var det säsongsavslutning och jag kunde medverka i en timme och fick en öl i näven och många kramar. Det var kul att träffas även om det bara blev en liten stund för min del. RT- bröderna fortsatte luciakvällen som sig bör med mat och dryck!

På lördag eftermiddag ringde det på dörren!? Det var två från RT som tittade förbi hemma hos oss och lämnade en tavla de målat under gårdagskvällen till Carro och mig. Dessutom hade de haft en loppis-auktion under småtimmarna där samtliga tagit med sig grejer hemifrån som de auktionerade ut och budade på.

Summan blev 3000 kr!! Pengarna går till föreningen UNG CANCER.

Tack alla vänner - gamla som nya - för all er omtanke!


Kramis från Andreas och Carro


Tack Andreas för inlägget/KRAM C

Kommentarer

Chris sa…
Vilka härliga vänner och så kreativa!
God RT-anda det känner jag igen från min tid i LC.
KRAM
Anonym sa…
Man blir alldeles varm i kroppen när man läser
Detta! Vilka underbara människor som gör detta
Och vilken underbar man du är för Carro, orden går
Inte tt beskriva hur mycket vi tycker om dig och är
Glada för att just du träffade Carro! ( jag vet att jag talar
För tjejerna med) Du är fantastisk!
All kärlek till er!
Kram Tesse gen Carro en stor blöt puss på munnen
Från mig med💗💗💗💗💗
Anonym sa…
Jag håller med Tesse! Du är en fantastisk man Andreas! Carro är lyckligt lottad. Ni är så otroligt fina tillsammans och så matchande par. Det har jag alltid sagt.Också väldigt glad att jag får känna dig! Så fin tavla och fina vänner! Vi kommer också en dag, kanske inte har en tavla men nåt annat och många varma kramar! :)
Ta hand om varandra så ses vi snart!
Kram Ida.M

Populära inlägg