Lucka 2 - "Stickorna"

 
Lucka nr 2 tillägnar jag min stickkompisar!
Idag ska jag iväg och träffa dom, det var så länge sedan.
Ser fram mot detta.
Ett par timmars tjatter och lite fika och så stickar vi en bit oxå!!
Vi är sex tjejer som stickar varje måndag och och så har vi gjort i flera år, det är så himla kul.
Men ibland tar livet en krokig väg och det har det gjort nästan för oss alla men då är vi så lyckligt lottade som har varandra.
 
Det här underbara garnet, Cacao har jag nog gjort 10 sjalar i!
Ett härligt, varmt alpackagarn.
 
TREKANTSSJAL.
Lägg upp en maska, öka en maska i början på varje varv sticka till garnet tar slut.
Du måste bara ha lite garn kvar så Du kan maska av!!!
Stickor nr 6 blir bra.
Prova dej fram.
 
Lycka till det blir en underbar sjal att lägga över axlarna en kall kväll.
KRAM C
 
 

Kommentarer

Maria EB sa…
Tack för luckan! Det var jättekul att träffas idag även om vi har så mycket tråkigt i gänget. Fy tusan vad orättvist det är här i världen! Stor kram till er som kämpar
Chris sa…
Tack för idag underbart att träffa er igen.
Receptet på den goda kakan vill jag gärna ha.
Kram

Populära inlägg