Lucka 15 - Medmänsklighet.

Idag är det tredje advent, en grå dag på höglandet.
Vad kan passar bättre att skriva om just denna dag, än medmänsklighet.
Vilket vacker ord.
Medmänsklighet.
Att vara en medmänniska.
Att känna och ge och få empati.
Jag känner stor ödmjukhet inför det stora stöd vi får, Carro och hela familjen.
Just nu gäller inte regeln, ensam är stark.
Det känns skönt att veta att Ni finns.

Här kommer ett exempel, jag skulle kunna ge många!
När vi var i Lund ringde telefon, en "tjej" (i min ålder) presenterar sig och då visste jag på en gång att det var en "gammal" kund till mej i affären (sedan många år tillbaka.)
Hon är idag bosatt i Östergötland.
Jag har tänkt på Er, sa hon.
Jag förstår att Ni bor på hotell i Lund.
Min man och jag har en lägenhet i Lund.
Ni får gärna bo i den om det skulle kännas trevligare för Er att vistas i lite mer hemmiljö.
Lägenheten står till Ert förfogande.
Vad säger man, man gråter, vilken omtanke om oss.
Om du vill att andra ska vara lyckliga, tillämpa medmänsklighet.
Om du vill vara lycklig, tillämpa medmänsklighet.
~ Dalai Lama
Hoppas Ni förstår vad jag menar - vad jag menar är att vi vet att Ni finns.
Och det känns bra, tack.
Coola ner, säger Carro!!
KRAM C


Kommentarer

Sassa sa…
Så fint! Må riktigt gott under Jul och Nyår. På tisdag ger vi oss iväg " over there". Vi hörs igen i slutet av jan. Kram
Chris sa…
Kram på Sassa! Ha en härlig tid i Staterna!!
God Jul och Gott Nytt År önskar jag dej och din familj.
På återhörande/ kram C
Maria EB sa…
Fantastiskt vilka omtänksamma människor det finns! Vi ses i morgon. Kram
Anonym sa…
Fina ord och tänkvärda! Kram och återigen massa kramar Ida.m

Populära inlägg